ֵ .ָ. ָ… ימוּ,…-מ- אי …י ָ, ,ו -
ﬠלי׳׳(, בסוד מאמרו של רבי ﬠקיבא במשנה )שבת ט, א(= "אמר רבי ﬠקיבא מנין
לﬠבודה זרה שמטמאה במשא כבדה. שנאמר חזרם כמו רוה צא תאמר לו מה נדה
מטמאבץ במשׁא אף ﬠבררה זרה מטמאה במשא". רוה הייבו לשון "בדת רותה".
באיסור הברה נאמד בתורה "ואיש אשר ישכב את אשה דוה וגוי". יש כאן גם קשר
בין כרבﬠת לנﬠבדת, הכל פגם בספירת ההוד, ורוק.
הסוגיה דחולין לג, א דנה באיסור אבר מן החי, המכוון כנגד ספירת היסוד, האבר
חי של הקדושה, כמבואר בכ׳׳ד. דוקא בסוגיה זו מתברר שיש מי דלכאורה לא
סבירא ליה הכלל של ליכא מידי )ולפי הרמב׳׳ם נראה שהלכה כמוחו(ָ הרי כאן
המקום של גילוי קדושת ישראל בﬠצם - ספירת היסוד היא סוד המוחיז, המושכל,
שבמוטבﬠ )כמבואר באריכות במ׳׳א(, ששם "המבדיל בין ישראל לﬠמים" בגלוי.
ושם מקום האות ברית קדש הבא להבדיל גם בגוף בין ישראל לﬠמים - כל ישראל
מהולים וקדושים בﬠוד ש׳׳כל הגוים ﬠרלים׳׳. וממילא אין כאן המקום לדמות בין
ישראל לﬠמים ולומר מי איכא מידי רלישראל שרי ולגוי אסור, וארז-בה, במקום
האות ברית קדש רואים איך שהישראל בﬠצם מותר בכל ואילו הגוי בﬠצם אסור
בכל. כמבואר במ׳׳א )כינוי היסוד הוא "כל", כאן הכל טוב או הכל רﬠ, ודוק(.
הסוגיה דסנהדרין נח, ב דנה בביאה שלא כדרכה ובמדת ההנאה שיש לאשה בביאה
זו. דיון זרכשייך לתיקון ספירת המלכות, פרצוף הבוקבא, שלא תﬠמוד בצד האחור
של ז׳׳א בﬠלה אלא שתחזור להיות פנים בפנים אתו. כאן רואים את הבדל הגישות
בין חכמי ארץ ישראל לחכמי בבל )בהפרש בין שיטת הירושלמי לשיטת הבבלי
בזה, וראה בפנים הספר בהﬠרה בתחילת נספח ב לפרק א(, גם בסוד ﬠמירת
המלכות פנים )ארץ ישראל( או אחור )בבל(, ור׳׳ל. הﬠיקר כאן הוא "ודבק באשחר",
דבקות יסוד הרכורא ביסוד הבוקבא, שבקדושה היינו באותו מקום קדוש וטהור,
מקום השראת השכינה, כנסת ישראל )שכונסת את ישראל בﬠלה, כנודﬠ( בטהדתה.
גם כאן נראה דלא סבירא להר לרבי אלﬠזר ורבי חנינא, חכמי ארץ ישראל, הכלל של
"מי איכא מידי וכו׳׳׳. הרי אין כלל זה מתאים לאוירא דארץ ישראל מחכים, ל׳׳ארץ
אשר הוי' אלהיך דורש אותה תמיד ﬠיני הוי' אלהיך בה מושית השנה וﬠד אחרית
שנה". ﬠיקר ההשגחה של השי׳^ת, כפי שמתגלה בארץ ישראל, היא ﬠל ,נם ישראל
קדושים דוקא )ומהם ודרכם לשאר אומות הﬠולם, אך דוקא בהודﬠ לכל באי ﬠולם
את הנבדלות הﬠצמיח של ﬠם ישראל, ונם הנבחר, ואיך שאין להשוותם לשאר גריי
הארצות כלל וﬠיקר(.
בברכת התורה,
הדב יצחק גינזבורג
Page 7 English machine translation
I. … Yumu, … … from the island …, and,
(In the secret of Rabbi Akiva's article in the Mishna (Shabbat 9: 1) = "Rabbi Akiva Minin said
To idolatry that impurities on heavy trucks. As it is said, "Go back, like Rava, come forth, tell him what you are shaking."
From Tambetz in the Mishnah, even a foreign transgressor defiles the burden. "
In the prohibition of society, it is estimated in the Torah: "And a man who shall lay the wife of a judge and a gentile." There is also a connection here
Between the four and Na'abdah, everything was flawed in the count of majesty, and emptied.
The issue is urgent but does not deal with the prohibition of the living organ, which is directed against the Sefir Hayasid, the organ
The life of holiness, as explained in YD. On this issue, it turns out that there are those who do not
It is reasonable to say that the rule of Licha is immediate) and according to Maimonides it seems that he went like his brain (here it is
The place of the revelation of the sanctity of Israel in fact - the counting of the foundation is the secret of the Mohez,
(As explained at length in Exodus), where he "openly distinguishes Israel from the nations."
And there the place of the sign of the covenant of Kadesh, which is to be distinguished also in the body between Israel and the nations - all of Israel
Circumcised and holy, while "all the nations are uncircumcised." And in any case, this is not the place to compare between
Israel to the nations, and to say, Who has eaten from the hands of the Israelites, is not permitted, and Erez-bah is there
The letter Brit Kodesh shows how Israel is actually permitted in all, whereas the gentile is actually forbidden
in all. As explained in the verse (the basic pronoun is "all", here everything is good or all is bad, and Doc).
Attached: shapira_kings_torah_torat_hamelech_תורת-המלך-split-007.png (1170x1654, 218.68K)