Försvarsmakten rekryterar till Psyopsförband för att “påverka människors attityder”
nyadagbladet.se
Nord/pol/ #56: Efter valet
Ändå intressant att skräpmedia tar upp detta. Nu kanske man kan tala öppet om bilderbergarna utan att bli utfryst som någon "konspirationsteoretiker".
Ballar av stål
Till vilket syfte
För att påverka valet :^)
friatider.se
Sju procent av svenskarna uppger i en ny Sifo-undersökning att de ångrar hur de röstat.
Det är lätt att vara efterklok.
friatider.se
Syriens utrikesminister Walid Moualem riktade ett stort tack till de länder som hjälpt till att ta emot flyktingar under det syriska inbördeskriget när han höll sitt tal i FN:s generalförsamling idag. Samtidigt deklarerade han att kriget nu är över och att landet är redo att ta tillbaka sina medborgare igen, rapporterar Reuters.
Staten lär nog inte låta Syrierna lämna Sverige, de ska ju "rädda välfärden" trots allt :^)
Avväpning smygs igenom på odemokratisk väg
medbloggen.se
En polis, militär, hemvärnsman eller tulltjänsteman är en civil person på fritiden. Att generaldirektören för MSB tycker att dessa människor inte ska få ägna sig åt sportskytte på fritiden är helt i strid med MSB:s uppgift. Att man dessutom gör det i sin formella egenskap som myndighetschef tyder på att man inte förstår sin uppgift. Att det är just förre rikspolischefen som står bakom förslaget får en hel del varningsklockor att ringa.
Det är svårt att dra en annan slutsats än att regeringen inser att man har svårt att få acceptans för en lagstiftning i kammaren. Därför försöker man få remissinstanser att svara på det sättet som regeringen önskar. Vi ser det också genom att Polismyndigheten inte nöjer sig med Justitiedepartementets hårda förslag utan vill ha ännu hårdare regler. Framtaget under ledning av samme Dan Eliasson. På det här viset vill de påverka övriga partier att rösta enligt utredarens förslag och godta hårdare regler.
Nämen oj då, vilken överraskning.
Ärligt talat så måste hela jävla statsbildningen rivas ner och byggas upp på nytt vid det här laget, Sverige är nog världens mest vanstyrda och genomkorrupta land, det är fan afrikanivå när det gäller de systematiska grundlagsbrotten och apatin som detta möts av. Jag hatar den här jävla staten, och ärligt talat så hatar jag även det svenska folket, finns det någon grupp på den jord som är mer hjärntvättade och feminiserade än svenssonmesarna? Jag tror faktiskt inte det.
Jag är bara så jävla trött på skiten, fy faaaaaan.